Monday, June 16, 2014

POMEN CEKIK DARAH



Aku ni bukanlah seorang pomen..bukan juga dilahirkan sebagai seorang yang pakar dalam bidang ni..tetapi aku dikurniakan akal yang waras dan fizikal yang mantap..bukan aku saje malah jejaka diluar sana pun begitu..apabila aku terlihatkan bil brader ni tiba2 senak pangkal rahim aku diikuti pula sedikit bunyi nyaring keluar dari lubang duburku..bil untuk sebiji kereta kancil yang rosak akibat banjir di cas sebanyak RM4580?

mati2 aku ingatkan bil dari sebijik kereta Chevrolet .. tak masuk akal..apa yang aku nampak pomen ni memang cerdik..cerdik bab menipu..bayangkan sebiji halfcut daihatsu mira L6 mahupun L5 harganya baru saja mencecah rm2500..mentang2 brader ni kurang pengetahun tentang kereta suka2 hati dia cas berganda macam ni..aku pasti barang2 seperti oil filter dan enjin oil boleh dapat separuh harga dari bengkel lain..

Mengikut makrifat aku




brader ni hantar kat bengkel angkasa lepas..mungkin kat planet nameck atau planet bezita..kat sana memang payah nak dapat barang2 ni..wiring pun harga rm450..mungkin wiring kereta bmw M5 takpun Mercedez Compressor Cls yang dikacuk dengan wiring kancil..nak bagi laju dan ada wiring ABS dan SRS dan juga wiring autolamp dan autowiper..

Kancil ini juga dikenakan sebijik bateri berjenama BOSCH berharga rm220..dah macam harga bateri NS60 keatas..mungkin bateri lori pikap ini mampu membuatkan perodua kancil ini laju dan pikap..tak perlu turbo..bateri ini pun dah cukup..biasa bateri kancil NS40 basah baru harganya rm140..berapa bnyak pomen tu sebat?kekeke..minyak gear aku tak pasti dia pakai minyak gear apa..pengalaman aku..minyak gear tak pernah lagi cecah rm50..mungkin minyak gear dia pakai yang honda ataupun toyota..yang jenis berkualiti tinggi..untuk menambah lagi kuasa pecutan kancil brader tu..mungkin sebelum ini kelajuan boleh mencecah 120kmj selepas menggunakan minyak gear ini kelajuan bertambah ke 250kmj..mampu mengalahkan honda integra Type R..mahupun ferrari yang sedang berkonvoi..

Apa2 pun aku malas nak komen panjang sangat nanti pomen ni marah pulak..ye la..aku bukannya pomen..kejap lagi persatuan pomen pegi haji balik hari marah pulak dengan kenyataan aku ni..kepada brader yang jadi mangsa ni..tak perlu risau..buat je report..Tak pun beli jer kereta baru..kancil pekak boleh dapat harga rm4000 jer.tu pun silap2 ada enjin turbo..

kepada pomen aku mintak jujurlah meniaga..kita hidup bukan penamatnya didunia ini saja..kita hanya singgah didunia sementara ni untuk mengaut pahala menuju akhirat yang maha kekal..bak kata pepatah NAK LARI DARI SEKATAN JPJ TERMASUK PULA KELUBANG TAIK..KERETA JAHANAM BADAN PULA BERBAU TAIK..sekian..

Abu Huzaifah
Pengkaji Ilmu Pomen Nusantara

No comments:

Post a Comment