Wednesday, May 21, 2014

PERLUMBAAN YANG MENYERAMKAN

Didalam kesyahduan membelah angin malam, berbekalkan kelajuan 80kmj aku telah disapa oleh sebuah jentera proton satria gti berwarna putih mengekori rapat dibelakang jentera burukku..ku hayunkan sedikit kaki untuk menambahkan lagi sedikit kelajuan daripada 80 ke 100kmj..nampaknya sang satria tidak mengalah dan beranggapan aku mahu mencabar jentera 1.8 nya.. benakku menghembuskan satu desakan yg memaksa seluruh ragaku bersiap sedia kerana pertempuran akan bermula bila2 masa..ku betulkan kedudukan skrotumku dan kuubah sedikit cendawanku kerana ianya sedikit sebanyak memberi imbangan yg baik..aku matikan penghawa dingin dan aku turunkan tingkap disebelahku agar aku dapat menikmati angin malam dengan sepuasnya..nampaknya semuanya sudah bersedia dan aku mula menghentak pedal dan rpm menunjukkan kearah no 4 dan seterusnya 5..ku lihat meter kelajuan sudah mencecah 160kmj..sang satria cuba melintasku dan kami kelihatan sama hebat, dia betul2 sudah berada dikiriku.. kulihat meter sudah mencecah 170kmj..aku menoleh kekiri sambil menghentak pedal minyak rapat kelantai..sekarang ini kelajuanku seperti ribut membelai badai..aku hayunkan segerombolan jari jemariku dan melambai2 dan tidak semena2 ku tertunjuk jari tengah kearahnya..sehubungan dengan itu maka berakhirlah perlumbaan jalanan yg kuharungi tadi.. kulihat dicermin sisi terlihat sayup2 ku tinggalkan jauh satria itu.ku cuba amati wajah pemandu satria itu jelas terpancar kebudak2kan sifatnya.. moral of the story..dalam sungai jgn disangka tiada kambing.. sekian novel saya mlm ni..

No comments:

Post a Comment